Az elképzelésük szerint ha egy település fizet szolidaritási hozzájárulást, akkor az iparűzési adójának többletét már ne terhelje ezen túlmenően még a Versenyképes járások program is
– mondta a Magyar Nemzetnek a Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke.
Szita Károly, aki egyben Kaposvár polgármestere is, azzal érvelt a javaslat mellett, hogy a szolidaritási hozzájárulási rendszer átalakítása a Versenyképes járások program tekintetében erősen indokolt, az iparűzési adó után a gazdasági növekedés miatt ugyanis egyre többet költenek szolidaritási hozzájárulásra, ezenfelül pedig az iparűzési adó után már a Versenyképes járások program alapjába is fizetniük kell.
Kaposvár például a korábbi összegeknek gyakorlatilag már a dupláját fizeti ki. Szita Károly tájékoztatása szerint nyitott a kormány az átalakításra.
Kaposvár polgármesterének azonban baloldali kollégáihoz is volt egy-két szava a szolidaritási hozzájárulást illetően. Emlékeztetett: ez az a pénz, amit az iparűzési adóval rendelkező települések fizetnek be az államkasszába azért, hogy mindazok a települések, amelyeknek nincs ilyen bevétele, ebből szintén fejlesztési forrásokhoz tudjanak jutni.
„Ez egy hosszú évek óta működő rendszer.
Magam is rosszul is veszem azt, amikor több baloldali polgármester, a főpolgármesterrel az élen meg akarja tagadni ennek a befizetését”
– hangsúlyozta Szita Károly. Hozzátette: nem biztos, hogy az adott város a saját tehetségének köszönheti, hogy van iparűzési adója, ahogy az sem biztos, hogy a másik település pedig a tehetségtelenségének azt, hogy nincs.
Aki ezzel rendelkezik, az igenis vállaljon szolidaritást a többiekkel és fizesse be! Nem csupán azért, mert törvényi kötelezettségünk, hanem mert igenis térségben és országban kell gondolkodnunk”
– rögzítette.
A Megyei Jogú Városok Szövetségének elnöke a fél éve működő Versenyképes járások programmal kapcsolatban kifejtette: reméli, hogy idén jól teljesít majd a program, mert ha ez így lesz, akkor a jelenlegi fejlesztési források akár megduplázódhatnak vagy akár a háromszoros mértéket is el tudják érni. Ezzel később több olyan beruházás maradhat majd helyi hatáskörben, amelyeknek majd járások tudják meghatározni a céljait.
Nyitókép: MTI/Kacsúr Tamás